İç Muhasebesi



            Bu yazımda kendimle konuşacağım. Ama birçoğumuzun bu yazıda içsesini duyacağını tahmin ediyorum. Çünkü gerçekleşen her olay, sadece bir kişiye mahsus değildir. Freud'un da dediği gibi;"Tarih, eski olayları yaşayan yeni insanlardan ibadettir". Zihnime kızacağım bu yazıda, kendimi eleştireceğim. Çünkü, kendimi karşıma alıp, konuşamayacağım şeyler birikti. Bu yükten kurtulabilmek, arınabilmek istiyorum.

            Karmakarışık bir zihne sahip olmanın ağırlığını taşıyorum. Yapmam gerekenler ve eğilimlerim arasında gidip gidip geliyorum. Düşünüyorum da bazen en karmaşık olayları çözüp, en ilginç karakterlerin hayatlarına dokunabilirken,şuan, işte tam şuan kendimi anlayamıyorum. Kendim için çizdiğim çizgiye hem bir o kadar önem veriyor hem de bu çizginin sınırında, onu aşmayı bekler gibi dikiliyorum. Kalkıp bir çok iş başarmak yerine, oturup kalır oldum. Hedeflerim, sadece zihnimde bir detay halini aldılar. Pek çoğunu gerçekleştirmeye azimliysem bile de, bazılarına güç yetiremiyorum. İnsan kendini önemserse, kendi kararlarına sadık kalmaz mı? Kendiyle, sırf kendiyle başa çıkamaz mı? Bir şeyde değil, bir çok şeyde kendimle hemfikir olamıyorum. Yürümek için çıktığım evin kapısını açık bırakır gibi bir halim, yürümek istese de adım atamayacak bir mecalim var sanki. Oysa hayat benim, bana ait değil mi? Kendimi bildim bileli, böyle bir mücadelem var içimde. Kaidelere zaafım var lakin tabiatıma kabullendiremiyorum. Ne garip değil mi? İçim, zıtlıklar ülkesi gibi. Ama tamam artık, bu dolma noktası. Harekete geçmenin, toparlanmanın tam da sırası. Bu hayat benim. Şimdiye kadar fikirlerim beni yanıltmadı. Şimdi yine onların peşinden gideceğim. Kıymetli vakitler geçireceğim, kendime sadık kalacağım. Dinleneceğim, kâh-fe içeceğim ve boolll boll kitap okuyacağım. Yazılar yazacağım. Öğreneceğim. Zihnimi daha faydalılarla dolduracağım.

           Kendime eziyet etmek, kızmak, belki ceza vermek hiç akıllıca değil. İnsanım, bunu unutmamalıyım. Başaramasam da her daim azim içinde olmalıyım. Bu hayat benim. Ânı yaşarken, tek şahit kendimim. Bu yüzden diyorum ya. Artık "Kendime sadık kalacağım". 

Yorumlar

  1. Bazı yazıları okuduğunda kendini bulursun ya.. İşte öyle bir şey

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendini bulmana çok sevindim. Çünkü insan, kendini bulduğu yazıya ilgi duyar kıymet verir. Bu da yazar için"başarı" demektir. Çok teşekkür ederim

      Sil
  2. Küçük kupada , sıcaklığı , şekeri , lezzeti yerinde kâh-fe gibi bir yazı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapılan betimlemeler kadar mükemmel bir yorum. Çok teşekkür ederim 🌹

      Sil

Yorum Gönder

Düşüncelerini Paylaşır mısın?

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bugünler ve Yarınlar

MEVZUMUZ ;DEHB

İÇİMDEKİ GÖLGE