Bİ DUR DİNLE

Aşağıda bu yazılmış olanlar ,günler öncesinden düşünülmüş ,biraz zaman ve emeğin katkısıyla tezahür eden satırlardır.Ve ben bittiğinde çok sevineceğime şimdiden inanıyorum.)
                   
                  2021 den not alınmış bir cümle

Bu cümleyi inandığım bir şeyin gerçekleştiğini göreceğimde daha çok sevinebilmek için yazmıştım.

Çünkü insan istediği bir şey gerçekleştiğinde mutlu olur. İnanmak ve hatırladığında güzel sonuçları görebilmek bu mutluluğu ziyadeleştirir.

"Başaracağına inanmak" işte tam da bu duygu...
 Kocaman bir okyanusta keşfe değecek nadirane  bir duygu olduğuna eminim.




İnsanlar genellikle bir şeyler istediklerinde önlerinde sıralanan öznel ya da nesnel engelleri düşünüp bunun için zaman harcamayı gereksiz görürler. Fakat bu onların derinlerde bir yerde hep bu istekle birlikte olacaklarını unuttukları bir yaşama, adım atmak olur.

Peki bu olumsuz duygulara iten şey ne olabilir?
  Her türlü sıkıntı,yaşamdaki zorluklar vs vs olsada asıl sebeb motivasyon sağlayamamak  olacaktır.
            
   MOTİVASYON
Sözlük anlamı isteklendirme, güdüleme olarak ifade edilen bu kelime ,derin bir izahla; bir hedefe ulaşmayı biri söylediği için değil kendimiz istediğimiz için arzu etmektir bence .
             
İnsan bilmelidir ki başarmak ve başaramamak içinde birçok sebeplere sahibiz.Önemli olan bunu yapabilmeyi ne kadar çok istediğimiz ve buna ne kadar çok inandığımızdır. (Bu arada Başarmak kelimesi iki zıt kelime içerisinden özellikle evvel olarak yazılmıştır .Siz de farkettiniz demek.)

       HEZARFEN AHMET ÇELEBİ/
GALATA KULESİNDE, BAŞARABİLMENİN HAZZINA UÇARKEN... 

Mesela şu not ..En  başta olan hani.
İstediğim şeyi eninde sonunda yapabileceğime inanmamın sözleşmesi olarak yazmıştım onu...2021 yılından kalma.

 (Burada kesinlikle size gösteriş yapmıyorumdur:))

Sadece başardığım şeye inandığımı misallerle misallendirmek babında düşünün.

~Şimdi bu satırları okuduktan sonra başardığım o şeyin ne olduğunu soracaklara sesleniyorum.Sizce bu yazının odak noktası bu mu~ 
            No..... no.... no ...

Eveeet ...sizlerin de tahmin ettiği gibi amaç sizi etkilemek.

Çünkü sizi etkileyerek hayatıma bir sürü şey katacağım...!...

 Ne bileyim siz etkilenince ben daha çok su içmek kararımdan vazgeçebilirim belki..
 
Ya da siz yazımdan etkilenince ben daha çok kitap okumaktan vazgeçebilirim belki...
( Tamam kabul ediyorum, siz etkilenince benim vazgeçeceğim şeyler çok basit oldu:)) 
Ya da şöyle mi desem:
BU YAZI TAM OLARAK SİZİ ETKİLEMEK İÇİN YAZILMIŞTIR.

                        #bir nüktedanlık macerası
                              Şakaydı yani...

Söyler misiniz... Bir şeyleri başarmak insanları etkilemeye çalışmak mıdır sizce?

Başaran kişi bunun için mi vermiştir tüm çabasını ,tüm zamanını..
Hemde kıymetini bildiği halde ..
      
CEVAP BELLİ...

Çünkü hiç kimse bir  işi başardığında  ee şimdi ben ne yapacağım bu başarıyla cümlesini kurup her şeye geç kalan biri olmak istemez diye düşünüyorum.

Kendinize geç kalan biri olmak istemiyorsanız insanları etkilemeyi bırakın artık.


ŞU KARINCA DA PEK MAHARETLİ LÂKİN HİÇ SİZİ ETKİLEMEYE ÇALIŞTIĞINI DÜŞÜNMÜYORUM:)

İnsanlar gelip geçicidir duyguları da öyle.. Etkilemek için girdiğiniz her çaba sizi zaman geçtikçe daha da yoracaktır.

 Sizin için anlamı olan şeylerin daha fazla değerinin yok olmasına izin vermeyin.

Neden mi?
 Hep engellerde takılıp kalan biri olmaktan kurtulabilmek ve vakti ehem olana sarfedebilmek için çünkü.

Eğer söylediklerimi ya da söyleyeceklerimi bir teori olarak görürseniz zamanınızı kaybedersiniz.(size bir not idi bu.Unutmayın nasihatler kulağa küpe olsun diye değil yaşamımıza rehber olsunlar diye söylenir.)

 Ve benim sizlerle bu yazının ilk paragrafını paylaşmamın sebeplerinden biri de Anton Çehov'un söylemiş olduğu o cümleyi hak etmediğimi kendime ispatlamak içindi. 

İşte şu cümle...

"gerçeklikle tanışıklığınız ise yalnızca teoriden ibaret"
                              Altıncı Koğuş


Unutmayın
 motivasyon sağlamanın en iyi yolu motive edilecek en iyi şeyi bulmaktır .

                                                     ~  zeyy~







Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bugünler ve Yarınlar

MEVZUMUZ ;DEHB

İÇİMDEKİ GÖLGE