MEVZUMUZ ;DEHB






            Hepimiz mevsimler gibiyiz. İklimlerimiz çeşit çeşit. Kimimiz bir kış kadar soğuk ve sert,kimimiz günlük güneşlik bir bahar. Başta kendimiz olmak üzere, herkesi iyi ya da kötü eleştiririz. Fakat her mevsimin duruşunda bir iklim yatar. Yani her insan , mazisi gibidir. Türlü türlü psikolojik bozuklukları tanıtacağım ara ara. Bu yazımızda,benim de etkisi altında olduğum DEHB ' den bahsedeceğim.

          Küçüklüğümden beri iyi ve kötü bir çok özelliğim vardı,herkes gibi. Mesela; yapmak istediğim şeyi tüm kurallarıyla eksiksiz yapmak istemek,bunun sonucunda daha da batmak ya da eksiksiz işler başarmak,prensiplerimi asla esnetmemek,gitmem gereken yerlere çoğu zaman geç kalmak,işlerimi ertelemek,yaptığım işi gereken süreden geç bitirmek,aynı anda birçok işi yapmaya çalışmak,uzun süren işlerden sıkılmak,fazla düşünmeden karar vermek gibi gibi gibi. Tüm bu huylar lehime de olurdu aleyhime de. 



Mesela prensiplerimi esnetememekten çok yorulduğum zamanlar aleyhime işledi ya da ertelediğim işlerin başıma kaldığı zamanlar da aleyhimeydi. Hızlı karar vermek çoğu zaman lehime olurdu. Mesela söz günümde giyeceğim kıyafeti ve nişanımda alınan yüzükleri takıları hemen seçmiştim,evime seçtiğim eşyalara da sadece bir mağazada kısa zamanda karar vermiştim aynı zamanda içime de sinmişti. Aynı anda bir çok işi yapmaya çalışırken çoğu zaman biri yarım yamalak olmuştu ve fazladan stres yapmıştım. Yaptığım bir işe dikkatimi yeteri kadar veremediğim için işlerim uzun sürmüştü ve hala da zaman zaman böyle. Yazılarımın uzun sürmesi beni bunalttığı için yazılarımı uzun tutmadım hiçbir zaman, hala da öyle. Kitapların her sayfasını sonuna kadar okuyamıyorum, merak ettiğim kısımları okuyup sonunu getiriveriyorum. 



Bir şeyle de uğraşsam aklım yaptığım faaliyette olmuyordu,mutlaka başka konuları düşünüyordum. Bunu tam anlamıyla farkedemediğim için çevrem bana uyuşuk diyordu ama dikkatimi verdiğimde hızlıca yaptığım şeyler de vardı lakin azınlıktaydı. Her biri ayrı eleştiri konusu olmuştu huylarımın. Bununla birlikte takdir edildiğim başarılarım da vardı herkes gibi.Hayatım boyunca kendimi tam anlamıyla incelememişim meğer,bunları yaradılışım sanmışım. Evlendiğimde sorumluluklarımın artmasıyla kendimi daha fazla mercek altına almamla DEHB belirtilerini taşıdığımı farkettim. DEHB’nin tanımı Vikipedi’de şöyle geçiyor ; Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB), nörolojik tabanlı bir mental bozukluktur. Bu bozukluk tipik olarak kendini çocukluk çağında dikkatsizlik ve/veya aşırı hareketlilik (hiperaktivite), unutkanlık, tepkilerin kontrolsüzlüğü yahut ani ve dürtüsel tepkiler ve kolayca başka şeylere sapma olarak gösterir. Bir bireye DEHB tanısı konulması için belirtilerin 12 yaşından önce görülmesi, en az 6 ay boyunca var olması ve en az iki ortamda (okul, ev, eğlence etkinlikleri vb.) sorunlara yol açması gerekir.Çok sinsi bir bozukluk aslında çünkü şimdiye kadar aldığım her eğitimde güzel başarılar elde ettim. Çevrem bana “ ders manyağı “ derdi. Tembel olmayı kendime hiç yakıştırmamışımdır. Yani demek istiyorum ki her ne kadar nörolojik bir bozukluk olsa da herkeste algı problemi olarak gözükmeyebilir ve hatta zeka geriliğiyle hiç alakası yoktur. Yine de dikkat zayıflığı algının önüne de perde indiriyor. Farkedeceğim şeyleri farkedemeyebiliyorum. Bu yüzden bunun hemen bi çaresine bakmaya başladım.

          Tedavi olarak tabi ki ilk öneri ; ehil bir psikolog ama kliniklere verdiğim para daha çok psikolojimi bozmasın için kendi yöntemlerimi deniyorum hatta yol almaya başladıklarım güzel durumlar da oldu. Bunun çaresi,beyne disiplin kazandırmak. En etkili formül not almak. Yaptıklarımı,yapacaklarımı not alıyorum,gerçekten işe yarıyor. Kitap okurken çoğu sayfayı sonuna kadar okumaya çalışıyorum. Aynı şekilde bir işi sıkılsam da sonlandırmadan başka bir şeye geçmemeye gayret ediyorum. Artık bir işle meşgulken herhangi bir şey dinlemiyorum ya da izlemiyorum,böylece dikkatim daha toplu oluyor. Gitme saatim yaklaştığında, elimdeki işi bi eksik yapıp yola daha erken çıkmaya çalışıyorum ve böylece ertesi gün yarım bıraktığım iş olmasın diye bi tık daha hızlı olabiliyorum. Tabi ki her şey yerine oturmadı henüz ama DEHB ile yaşamayı bi tık daha verimli hale getirdim diyebiliriz.Mevzuya kısaca değinip çözümden kesitler vermeye uğraştım,umarım faydalı olur. Tabi ki uzman videoları çok daha verimli ve faydalı olacaktır. Geliştirdiğiniz başka öneriler varsa lütfen yorumlarda paylaşın. Sevgiyle kalın.

*FEYZA*

             

Yorumlar

  1. Uzun bir detayı kaplayan bu mevzu her insanı biraz düşündürür herhalde..

    Okuduğum her satırda kendimi ölçerek ilerlemeye çalıştım:)

    Bu mevzunun detaylandırılması önemli.Zira farklı düşüncelerede sahip değilim diyemem.😊



    YanıtlaSil
  2. Gerçekten genel bi sorun haline geldi DEHB. Allah bizi kurtarsın :)

    YanıtlaSil
  3. Ondan bende de var ve önerilerin çok mantıklı geldi ,daha detayli

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederiz 🌺 geliştirdiğiniz öneriler varsa bizimle paylaşın lütfen

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Düşüncelerini Paylaşır mısın?

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bugünler ve Yarınlar

İÇİMDEKİ GÖLGE